Unikátní hybridní most spojil Třebíč a udržitelnou budoucnost. V červenci 2024 byl v městské části Třebíč–Poušov slavnostně otevřen první dřevobetonový most v České republice. Tato hybridní mostní konstrukce, která kombinuje lepené lamelové dřevo a železobeton, je milníkem v oblasti udržitelného mostního stavitelství.
Mosty
Přes řeku Veličku v srdci Moravského Slovácka ve Vnorovech se chystá mostní šperk – a tentokrát nepůjde o žádnou provizorku. Stávající lávka, která statečně sloužila pěším i cyklistům, dosloužila. Její ocelová kostra podlehla zubu času a korozním choutkám. Co přijde místo ní? Lehčí, pevnější, krásnější. A hlavně bezpečnější.
Na stavbu lávky přes Baťův kanál ve Strážnici jsme se rozhodli spojit dvě osvědčené konstrukční stálice – dřevo a beton – a vytvořit z nich nosnou konstrukci, která není jen funkční, ale i konstrukčně vyladěná do posledního vrutu.
V Chornici se chystá rekonstrukce mostu, která rozhodně nebude obyčejná. Místo klasické betonové konstrukce vznikne chytré spojení přírody a techniky – moderní rámový dřevobetonový most. Ten nejen že unese dopravu, ale také zaujme svým ekologickým přesahem.
V Dolní Čermné na silnici II/314 začíná stavba unikátního dřevobetonového mostu – pilotního projektu Pardubického kraje, který má za cíl ověřit výhody této technologie oproti klasickým železobetonovým konstrukcím.
V rámci širšího projektu na obnovu a zpřístupnění historických památek v regionu byla dokončena a otevřena nová dřevěná lávka přes příkop u hradu Velešín. Konstrukce o délce 37 metrů a výšce 8 metrů umožňuje bezpečný přístup mezi dvěma částmi zříceniny, která byla desítky let nepřístupná.
Lávka na Sokoláku v Českých Budějovicích má nové osvětlení
Provedli jsme výpočet zatížitelnosti konstrukce ocelové lávky ke sdruženému objektu VD Švihov.
Předmětem zakázky bylo statické posouzení navrhované rekonstrukce dopravního mostu v obci Bystrovany.