Lávka Strážnice - nosná konstrukce, která unese více než pěší provoz

Na stavbu lávky přes Baťův kanál ve Strážnici jsme se rozhodli spojit dvě osvědčené konstrukční stálice – dřevo a beton – a vytvořit z nich nosnou konstrukci, která není jen funkční, ale i konstrukčně vyladěná do posledního vrutu.
Nosnou část budou tvořit dva masivní lepené dřevěné trámy třídy GL24h, každý o délce úctyhodných 15,7 metru, výšce 700 mm a šířce 360 mm. Uloženy budou v přesné osové vzdálenosti 1,09 m – protože u mostních konstrukcí se nehraje na přibližně. Dřevo zde ale není samo – k trámům bude pevně spřažena železobetonová deska o tloušťce 200–226 mm.
Aby spolu beton a dřevo držely jako partneři na celý život (nebo aspoň projektovanou životnost), spřahovací vruty budou osazeny přímo ve výrobě – s milimetrovou přesností. Vrchní, čelní i spodní povrchy dřevěných nosníků v místě ložisek dostanou ochranný nástřik Polyurea GME o tloušťce 2 mm – protože víme, že ani nosníky nejsou rády, když jim zatéká za krk.
Detaily jako technologický postup osazení, uložení na ložiska i vrstvy izolace jsou samozřejmě podchycené v projektové dokumentaci. Celá konstrukce bude tedy příkladem moderní spolupráce tradičního materiálu s novodobými technologiemi. Taková malá mostní symfonie mezi Strážnicí a Petrovem.
Betonová jistota s dřevěným srdcem – a nebo naopak?